22 jan 2024

Er wordt gestreefd naar dat er geen wachtlijst is, zodat u snel mogelijk wordt geholpen. Door drukte is er een cliënten stop . Update:  01-03-2024.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u mogelijk eerder vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling eerder start (uw huisarts heeft vaak een praktijkondersteuner in dienst, hier kunt u mogelijk eerder terecht).  De treeknormen zijn 4 weken wachttijd voor de intake, en 10 weken wachttijd tot de behandeling. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”

Gezien de tekorten binnen de basis GGZ kunnen echter de wachttijden oplopen. Bij spoed, kunt u telefonisch contact opnemen, u kunt ook uw huisarts vragen om in de verwijsbrief aan te geven dat er spoed bij is.

Side bar